סוגי מנועים לתריסים חשמליים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin

בסלון, בדלת החניה ולפעמים גם בחלונות הפתחים שבהם מתקינים את התריסים גדולים ועבורם יש צורך בתריסים מתאימים בעלי משקל כבד. המנועים החשמליים מסייעים לנו להרים או להוריד את התריסים הגדולים והכבדים בדרך הרבה יותר נוחה ובפחות מאמץ מאשר בדרך ידנית. את סוגי המנועים יש להתאים לכל תריס, לתנאי השטח ולדרישות הייחודיות.

סוגי מנועים לתריסים חשמליים – חמישה דברים שחשוב לדעת

ישנם שני סוגים של מנועים, מנוע מכני ומנוע עם שלט רחוק.

1.המנוע המכני מעלה ומוריד את התריס באמצעות לחיצה על מתג ההפעלה אשר מחובר למערכת החשמל. כאשר תרצו להפעיל את התריס, תידרשו לעמוד על יד מתג ההפעלה, ללחוץ עליו וכך להרים או להוריד את התריס. כאשר תרצו לעצור את התריס באמצע פעולת ההעלאה או ההורדה, תלחצו על המתג הידני והתריס ייעצר.

2. מנוע עם שלט רחוק פועל באמצעות מערכת המפעילה את התריס, מעלה או מורידה, גם מרחוק. את המערכת אפשר להפעיל בכמה מצבים, מצב שבו התריס פתוח או סגור לגמרי או מצב של פתיחה חלקית הגורמת להצללה של החדר. באמצעות השלט אפשר לתכנן את הפעלת התריס בהתאם לשעות האור, לנצל אותן בצורה מרבית ולהביא לחיסכון באנרגיה.

3. יש מנועים במשקלים שונים. את משקל המנוע יש להתאים למשקל התריס. חשוב לבחור מנוע שיתאים לגודל התריס, למשקל התריס ולחומר שממנו הוא עשוי. ישנם מנועים במשקלים שונים ומתקין תריסים מקצועי ידע להתאים לכל סוג ומשקל של תריס את המנוע המתאים.

4. ממשק הבקרה של התריסים הוא אמצעי שדרכו אפשר לשלוט על המנוע החשמלי, לפתוח או לסגור את התריס. כאשר בוחרים ממשק בקרה חשוב להקפיד שפעולת הממשק נתמכת על ידי סוג המנוע שאותו בחרתם. יש ממשק בקרה הכולל לוח בקרה אלחוטי ויש ממשק בקרה והפעלה שאינו כולל לוח בקרב אלחוטי, אלא הוא מצוי על הקיר בסמיכות לחלון או לפתח שבו מותקן התריס.

5. כאשר בוחרים את סוג המנוע יש לקחת בחשבון את החיישנים השונים ולבדוק האם הם מתאימים לסוג המנוע שבחרתם. לדוגמא, חיישן המתריע על חפץ או אדם העומדים תחת התריס כאשר הוא נגלל כלפי מטה. חיישן זה אינו מצורף באופן אוטומטי לתריס החשמלי, יש להוסיף אותו בנפרד, ולכן חשוב לבדוק האם סוג המנוע החשמלי שבחרתם מסוגל להתחבר את החיישן הזה או אל חיישנים אחרים.

חברת סילור מתמחה בסוגי מנועים שונים לתריסי גלילה ומספקת שירת של התקנת מנוע לתריס חשמלי ותריס גלילה, חברתנו ומעניקה תמיכה טכנית ואחריות לכל סוג של מנוע.

מנוע לסוכך רגיל